Problematika první pomoci v přípravě učitelů

Autoři

REISSMANNOVÁ Jitka PROKOPOVÁ Alice

Rok publikování 2011
Druh Vyžádané přednášky
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Každý učitel by měl být schopen, v případě potřeby, poskytnout kvalitně první pomoc. Tento bezesporný předpoklad není dostatečně refl ektován v přípravě budoucích učitelů. Příspěvek předkládá zprávu z výzkumu, který mapuje připravenost budoucích učitelů z hlediska této „dovednosti, zachraňující lidské životy“. Byla použita nová metodologie testování znalostí a dovedností první pomoci, založená na zjišťování reakcí respondentů na konkrétní podnětové situace. V těchto situacích (prezentovaných prostřednictvím krátkých videoukázek) šlo o ohrožení zdraví či života člověk a, čímž představovaly výzvu k případnému poskytnutí první pomoci. V příspěvku jsou uvedeny výsledky výzkumu, diskutovány jeho pedagogické implikace a zejména naznačeny perspektivy a meze implementace problematiky první pomoci do pregraduální přípravy učitelů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.