Osobnost učitele – některé psychodynamické souvislosti

Autoři

PROKOPOVÁ Alice

Rok publikování 2011
Druh Článek ve sborníku
Konference Sapere Aude 2011 - Evropské a české vzdělávání
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.magnanimitas.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=76&Itemid=82
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova helping profession; self-reflexion; personality maturity; authoritarianism; social experience
Popis Příspěvek se zabývá výzkumem osobnostního rozměru pedagogické profese. Uvádíme některé souvislosti specifických psychických úskalí tohoto povolání. Teoretický rámec tvoří psychodynamické pojetí osobnosti. Klíčovým momentem se v tomto kontextu jeví prohloubení sebereflexe, významným momentem je veškerá sociální zkušenost studentů učitelství, kterou získají během své pregraduální přípravy. Příspěvek uzavírají autentické reflexe studentů po absolvování sebezkušenostních skupin; jsou to momenty, které studenti považovali za subjektivně významné. Tyto reflexe jsou ilustrací konkrétních změn ve smyslu emoční korektivní zkušenosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.