On the Nature of Expert Teacher Knowledge
Název česky | K povaze znalostí učitele - experta |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Orbis scholae |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.orbisscholae.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=106&Itemid=99 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | teacher professionalisation; expertise in teaching; nature of expert teacher knowledge; tensions between theoretical and practical knowledge: epistémé and phronésis; knowledge integration and flexibility |
Popis | Text je věnován roli znalostí jako jednoho ze zdrojů učitelské expertnosti. Specificky se zaměřuje na fenomén rozporu mezi teorií a praxí, na roli teoretických či akademických znalostí založených na výzkumu a praktických znalostí zakotvených ve zkušenosti učitele. Zdůrazněna je tenze mezi teoretickou a praktickou znalostí (epistémé a fronésis), potřeba jejich propojení a implikace pro rozvoj učitelské expertnosti. |
Související projekty: |