Problémový žák - žák s problémem? Sonda do sociálních reprezentací studujících učitelství
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku X. Vybrané aspekty teorie a praxe. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Psychologie |
Klíčová slova | Problem pupil; labelling; social representations; construction of meaning; systemic and narrative approach |
Popis | Článek nastiňuje současný obsah pojmu „problémový žák“ a klade jej do kontextu normativní povahy pedagogicko-psychologického paradigmatu v přístupu k subjektům vzdělávání na ZŠ a SŠ. K rekonceptualizaci pojmu – „žák s problémem“ – je využit narativní přístup, konkrétně externalizace problému. Prostřednictvím tematické analýzy volných asociací na pojmy „problémový žák“ a „žák s problémem“ jsou mapovány sociální reprezentace u studujících učitelství v prvním ročníku (N72). |