Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou.
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Negativně vnímané odlišnosti často znamenají diskreditaci svých nositelů. Pokud odlišnost zakládá negativní sociální status, hovoříme o ní jako o stigmatu. Klienti pomáhajících profesí, zejména pak cílové skupiny speciální pedagogiky, nezřídka nesou charakteristiky, které je alespoň potenciálně stigmatizují. Text čtenáři nabízí pohled na proces stigmatizace jako zdroj různorodé zkušenosti stigmatizovaných. V textu jsou coby ilustrace prezentována některá ze zjištění kvalitativního výzkumu, který se věnoval pohledu dětí z preventivně výchovného zařízení na svou životní situaci i na sebe sama. |
Související projekty: |