Interview mit Britta Hufeisen
Název česky | Interview s prof. Brittou Hufeisen |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2011 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Vědecké pojednání s odborníkem v terciárním jazykového vzdělávání je soustředěna v první části na hlavní výsledky výzkumu po asi dvaceti letech analýz: my víme, že angličtina je obecně vhodnější jako druhý cizí jazyk, což dokládá řada výzkumů s mluvčími různých mateřštin. Víme také, že vzdělávání učitelů i výuka zatím nebraly dostatečně zřetel na již existující znalosti žáků, ať v oblasti učebních strategií, jazykové báze nebo interkulturního učení. Ve druhém kroku jsou praktické zkušenosti a výsledky výzkumu stručně charakterizovat, které dokládají smysluplnost podpory vícejazyčnosti. Konečně, článek popisuje použití teze, jak mnohojazyčnost muže být považována při tvorbě kurikula a koncepcí české vzdělávací politiky. |
Související projekty: |