Inferring species networks from gene trees in high-polyploid North American and Hawaiian violets (Viola, Violaceae)

Název česky Rekonstrukce retikulárních evolučních vztahů polyploidních violek (Viola, Violaceae) Severní Ameriky a Havajských ostrovů na základě genových dendrogramů

MARCUSSEN Thomas JAKOBSEN Kjetill S. DANIHELKA Jiří BALLARD Harvey E. BLAXLAND Kim BRYSTING Anne K. OXELMAN Bengt

Rok publikování 2012
Časopis / Zdroj Systematic Biology

www http://sysbio.oxfordjournals.org/content/61/1/107.full.pdf+html?sid=2c61b0d9-3607-44ea-ae91-f832e99482db
Doi http://dx.doi.org/10.1093/sysbio/syr096
Obor Botanika
Klíčová slova Allopolyploidy; BEAST; homoeolog loss; low-copy nuclear gene; PADRE; single-molecule PCR; species network; Viola
Popis Na základě analýzy jednotlivých homeologů jaderného genu syntetizující enzym glukózo-6-fosfát isomeráza u vysoce polyploidních druhů Viola ze Severní Ameriky a Havajských ostrovů se podařilo vysvětlit jejich evoluční původ. Ukazuje se, že na vzniku těchto vysoce ploidních druhů (2n = 10x, 14x, 18x), které mají pravděpodobně společného dekaploidního předka, se podílely druhy z dnes rozeznávaných sekcí Chamaemelanium (2x), Viola (4x) a Plagiostigma (4x).