Vizuální prostředky pro výuku reálií: výsledky analýzy učebnic němčiny
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogická orientace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/PedOr12_2_Vizualni_Peskova.pdf |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-243 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | visuals; teaching culture; German language textbooks; system of categories; curriculum |
Přiložené soubory | |
Popis | Studie představuje výsledky kvantitativní analýzy učebnic z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií. Výzkumný vzorek tvořily čtyři učebnice, které jsou určeny pro výuku němčiny jako druhého cizího jazyka na 2. stupni ZŠ. Výsledky poukázaly na společné charakteristiky učebnic z hlediska výskytu typů a obsahů vizuálních prostředků. Naopak nevýraznější rozdíly mezi učebnicemi byly zaznamenány u funkcí vizuálních prostředků. V závěru studie jsou uvedeny náměty na zlepšení učebnic formulované na základě zjištění z provedené analýzy. |
Související projekty: |