Informace o projektu
Výzkum přiměřenosti didaktické transformace problémových sociálně geografických pojmů věku žáků
- Kód projektu
- MUNI/41/43/2006
- Období řešení
- 1/2006 - 12/2006
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Programy podporované ze specifického výzkumu (NESPADAJÍ SEM PROJEKTY PŘIHLAŠOVANÉ DO SOUTĚŽE VYHLÁŠENÉ NA PODZIM 2009)
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Klíčová slova
- didaktika geografie, pedagogický výzkum, výzkum žáka, geografické pojmy, výuka zeměpisu, problémové pojmy, porozumění, přiměřenost obsahová, didaktická transformace
Předmětem výzkumu je hodnocení didaktické transformace problémových sociogeografických pojmů ve výuce zeměpisu samotnými žáky. Výzkum je zaměřen na zjištění míry přiměřenosti didaktické transformace problémových sociogeografických pojmů vzhledem k věku žáků. Výzkum se zabývá konkrétní fází vyučovacího procesu, ve které se žák snaží porozumět problémovému sociogeografickému pojmu na základě jeho didaktické transformace učebnicí, případně učitelem.