Informace o projektu
Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska
- Kód projektu
- LTC18015
- Období řešení
- 7/2018 - 9/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- INTER-EXCELLENCE
- INTER-COST
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
Projekt má tři základní cíle:
1) zjistit existující mezikulturní rozdíly mezi anglo-americkými konvencemi akademického psaní a anglicky psaným akademickým diskurzem profesionálních a začínajících českých autorů,
2) identifikovat aspekty akademického psaní, které vykazují známky variace, vysvětlit důvody pro existující odlišnosti, navrhnout postupy pro zvýšení konkurenceschopnosti českých profesionálních a začínajících autorů v mezinárodním prostředí,
3) vyvodit doporučení pro tvorbu kurzů akademického psaní na úrovni celoživotního a terciárního vzdělání a zjistit jejich dopad na vývoj znalostí a dovedností českých autorů.
Publikace
Počet publikací: 7
2020
-
An Academic Writing Needs Analysis of Czech University Graduate Students
Discourse and Interaction, rok: 2020, ročník: 13, vydání: 1, DOI
-
Process genre approach to L2 academic writing: An intervention study
XLinguae, rok: 2020, ročník: 13, vydání: 4, DOI
-
Theme choices in Czech university students’ English-medium Master’s theses
Lingua, rok: 2020, ročník: 243, vydání: AUG 2020, DOI
2019
-
Enhancing coherence in L2 students' university writing: Patterning and realisations of thematic structure
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích
-
Intercultural variation in academic discourse: Theme zones and the build-up of coherence in research articles
Topics in Linguistics, rok: 2019, ročník: 20, vydání: 2, DOI
2018
-
Conjunctive Adverbials as Prototypical Textual Themes in the Genre of Research Articles
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích
-
Výzkum a výuka akademického psaní z mezikulturního hlediska
Rok: 2018, druh: Projekty výzkumu a vývoje