Informace o projektu
Vhodné strategie výzkumu v oblasti společného a speciálně pedagogického vzdělávání
- Kód projektu
- MUNI/B/1418/2018
- Období řešení
- 1/2019 - 12/2019
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie B - Specifický výzkum - Studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. Aleš Bína
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D.
- PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
- Mgr. Erika Gavelčíková Dobišová
- Mgr. Jana Halahija
- Mgr. Šárka Hlubocká
- Mgr. Lenka Hrnčířová, Ph.D.
- doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Vendula Jašková, Ph.D.
- Mgr. Štěpánka Lauková
- Bc. Matúš Mader
- Ing. Mgr. Jiří Martinec, Ph.D. et Ph.D.
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. Zuzana Ondroušková, Ph.D.
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Nikola Paštrnáková, Ph.D.
- Mgr. Petra Pecharová
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
- Mgr. David Solnička
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Bc. Tullia Sychra Reucci
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- Mgr. Sandra Szewczyková
- PhDr. Mgr. Petra Tužilová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Vladimíra Vanková
Vzdělávání všech žáků v co nejméně restriktivním (segregovaném) prostředí je základním prvkem paradigmatu speciální pedagogiky 21. století. Přechod od odděleného vzdělávání ke vzdělávání společnému však představuje nejen výzvu ke změně pro jednotlivé učitele a školy, ale také pro Pedagogické fakulty připravující budoucí učitele. Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání, které probíhají na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci „Výzkum inkluzivního a speciálního vzdělávání 2019“ více jak dvě desítky doktorandů DSP speciální pedagogika. Základní otázky, které si pro rok 2019 klademe: Které metodologie výzkumu se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány ve speciálně pedagogické praxi? Stejně jako v loňském roce bude zejména pro studenty prvních ročníků představen žánr přehledových studií v rámci studijního programu DSP speciální pedagogika, který je úvodním metodologickým krokem pro rozpracování vlastních výzkumných strategií. Cílem pro rok 2019 bude zorganizovat intenzivní metodologické školení, na kterém představíme různé metodologické postupy, které je možné využít ve speciálně pedagogickém výzkumu. Budeme též pokračovat v uvádění studentů do výzkumné strategie formou videorozhovorů a tematické analýzy dat, které vychází z mezinárodně etablované metodiky DIPEx, jejímž garantem je OUSHI na Palackého univerzitě v Olomouci.
Publikace
Počet publikací: 5
2019
-
Aby výzkum nebyl pruda: Uchopení individuálně motivačních východisek výzkumu. (Netradiční metodologický workshop)
Rok: 2019, druh: Uspořádání workshopu
-
Metodologické soustředění pro kandidáty Ph.D. v oboru Speciální pedagogika 2019
Rok: 2019, druh: Uspořádání workshopu
-
Podmínky vzdělávání a senzorické zpracování u jedinců s Williamsovým syndromem z pohledu rodičů a učitelů
Rok: 2019, druh: Vyžádané přednášky
-
Série metodologických workshopů pro doktorské studenty a akademické pracovníky
Rok: 2019, druh: Uspořádání workshopu
-
XIII. Konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika - Vhodné strategie ve speciálně pedagogickém výzkumu
Rok: 2019, druh: Uspořádání konference