Informace o projektu
Proměny ve výchově a vzdělávání jako výzva pro pedagogické profese
- Kód projektu
- MUNI/A/1233/2018
- Období řešení
- 1/2019 - 12/2019
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.
- Veronika Beranová, DiS.
- Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
- Mgr. Lenka Ďulíková, Ph.D.
- Mgr. Tereza Dvořáková
- Mgr. Markéta Holinková
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. Petr Koubek, Ph.D.
- Mgr. Andrea Poslt
- doc. Mgr. Radim Šíp, Ph.D.
- prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc.
- Mgr. Valentýna Veselá
- Mgr. Bc. Zdeňka Žádníková
Projekt se zaměřuje na výzkumnou reflexi odrazu proměn výchovy a vzdělávání v pedagogických profesích. Jeho cílem je na základě rešerší, analýz a empirického zkoumání v dlouhodobém horizontu směřovat k rozpracování diferencovaného přístupu k pedagogickým profesím, který by postihoval jejich společné jádro i jejich specifika a umožňoval adresovat výše zmiňované výzvy, jímž profese čelí. Za tímto účelem budou v rámci projektu podporovány vybrané již běžící projekty diplomových a doktorských prací studentů PdF MU a iniciovány projekty nové, které budou řešit vybrané problémy pedagogických profesí. Vznikne tak odborná publikační a debatní platforma pro prezentování výstupů, které budou potenciálně zhodnocovány pro modifikace kurikula přípravného a dalšího v pedagogických profesích.
Publikace
Počet publikací: 4
2020
-
Didaktische Videokasuistik: Ansatz – Vorgehen – Ergebnisse
Hildesheimer Beiträge zur Schul- und Unterrichtsforschung, rok: 2020, ročník: 1, vydání: 1, DOI
-
Geneze a současné postavení profese asistenta pedagoga v podmínkách českého školství
Pedagogická orientace, rok: 2020, ročník: 30, vydání: 3, DOI
2019
-
Povolání chirurg: pohled pod povrch profese očima chirurgů
Orbis Scholae, rok: 2019, ročník: 13, vydání: 1, DOI
-
Profesionální pomáhání. Rozhovory napříč pomáhajícími profesemi
Rok: 2019, druh: Popularizační texty