Informace o projektu
Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
- Kód projektu
- GA406/98/1375
- Období řešení
- 1/1998 - 1/2000
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Univerzita Hradec Králové
- Odpovědná osoba doc. PhDr. Tomáš Svatoš, Ph.D.
- Odpovědná osoba prof. RNDr. Danuše Nezvalová, CSc.
Smyslem projektu je navrhnout a empiricky ověřit nové přístupy k diagnostice a autodiagnostice pedagogických doveedností a jim odpovídající intervenční a autoregulační zásahy do struktury těchto dovedností. Jeho cílem je: a) navrhnout a popsat vzájemné vazby mezi čtyřmi základními modely: 1. modelem osvojování pedagogických dovedností, 2. modelem reálného průběhu osvojování pedagogických dovedností podmíněným subjektem, 3. modelem vnějšího řízení tohoto osvojovacího procesu (diagnózy a intervenčních zásahů) a 4. modelem autoregulace osvojování pedagogických dovedností (na základě autodiagnostiky, sebereflexe). B) Ověřit tyto modely na vytypovaných klíčových pedagogických dovednostech v psychologických a pedagogických předmětech, předmětových didaktikách a v rámci pedagogické praxe u vybraných skupin studentů učitelství pro 1. a 2. stupeň základní školy a pro školy střední.
Publikace
Počet publikací: 90
2016
-
Možnosti evaluace kvality výuky na vysoké škole
Vnitřní eavluace kvality výuky v terciárním vzdělávání, vydání: Vyd. první 2016, rok: 2016, počet stran: 9 s.
2007
-
Preces historyczny a współczesne unowoczešnianie systemu dydakticznego.
Edukacja; konteksty historyczno-pedagogiczne., rok: 2007
2006
-
Sebereflexe jako nedílná součást hodnocení studentů na souvislé pedagogické praxi
Otázky hodnocení studentů na souvislých pedagogických praxích., rok: 2006
2005
-
Postoje učitelů 1. stupně základních škol k problematice drog a zdraví jako východisko k profilování protidrogové výchovy
Mládež a spoločnosť, rok: 2005, ročník: XI, vydání: 1
-
Protidrogová výchova v podmínkách 1. stupně ZŠ
Socialia 2004, rok: 2005
2004
-
Primary school teachers as implementers of anti-drug education
Řehulka, E. (ed.) Teachers and Health 6, rok: 2004
-
Učitelé na 1. stupni ZŠ jako realizátoři protidrogové výchovy
ŘEHULKA, E. (ed.) Teachers and Health 6, rok: 2004
-
Vstupy cvičných učitelů do rozvíjejících se pedagogických dovedností studentů
Vedenie študenta na odbornej učitelskej praxi. Odborná učitelská prax v štúdiu učitelstva pre 1. stupeň základnej školy, vydání: Vyd. 1., rok: 2004, počet stran: 5 s.
2003
-
Alternativní možnosti výchovy a vzdělávání
Teoreticko-metodická propedeutika pro edukační činnost s dětmi a mládeží, rok: 2003, počet stran: 147 s.
-
Standard pregraduální ekologické/environmentální přípravy učitelů
Rok: 2003, vydání: Vyd. první, počet stran: 7 s.