Informace o projektu
Uvádění studujících v Ph.D. programech do sociálněvědní metodologie - rozvoj metodologických a prezentačních dovedností mladých vědeckých pracovníků bádajících nad speciálně-pedagogickými a inkluzivními tématy
(UČENÍ_VĚDĚ)
- Kód projektu
- MUNI/B/1455/2021
- Období řešení
- 1/2022 - 12/2022
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. David Ambrůz
- Mgr. et Mgr. Veronika Antel
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- Mgr. Radka Florianová
- Mgr. Jana Halahija
- Mgr. et Mgr. Marie Hošťálková
- PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D.
- Mgr. Michaela Kostelejová
- Mgr. Bc. Dominik Levíček
- Mgr. Lucie Loosová
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. Hana Moravčíková
- Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Michaela Pulkrábová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
- Mgr. David Solnička
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Bc. Tullia Sychra Reucci
- Mgr. Marína Štibrányiová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
Procesy směřující k rozvoji inkluzivního prostředí ve školách i společnosti se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studující DSP na Pedagogické fakultě MU. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci „Inkluze v České republice 2022“ více jak dvě desítky účastníků z řad studujících v DSP. Základní otázky, které si pro rok 2022 klademe: Jaký je stav inkluze na základních školách? Co pomáhá rozvoji sociální inkluze v české republice? Které výzkumné strategie se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány ve speciálně pedagogické praxi? Stejně jako v loňském roce bude zejména pro studující v nižších ročnících uspořádáno metodologické soustředění, které jim pomůže zorientovat se v krásách sociálně vědního výzkumu. Dále proběhnou kratší praktické workshopy, které budou zaměřeny na analýzu kvalitativních a kvantitativních dat a na rozvoj prezentačních dovedností studujících. Školení i konference proběhne v případě nepříznivé epidemiologické situace online.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 13
2022
-
Kompetence učitele žáka se sluchovým postižením na prvním stupni v inkluzivním prostředí běžné základní školy
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Kompetence vychovatele k řešení užívání návykových látek
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Metodologické soustředění pro kandidáty Ph.D. z Pedagogické fakulty MU 2022
Rok: 2022, druh: Uspořádání workshopu
-
Phonological Discrimination Comparation Of The Impact Of Influence In Children with DLD and mild hearing loss
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Pilotní šetření online konzultací a školení pro pečující o děti s PAS v České republice
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Posilování měkkých dovedností u adolescentů vyžadujících soustavnou intenzívní individuální intervenci ve výchovných ústavech
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Postoje pedagogů k problémovému/náročnému chování na základní škole
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Potřeby uživatelů návykových látek ve výkonu trestu odnětí svobody
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na základní škole
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Stimulace percepčně-kognitivních a motorických funkcí a její vliv na vývoj dítěte mladšího školního věku jako prevence školního neúspěchu
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích