Informace o projektu
Hodnotově postojová složka ve výuce školního dějepisu

Kód projektu
MUNI/C/0057/2024
Období řešení
3/2024 - 2/2025
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta

Výzkumná studie se soustředí na hodnotově postojovou složku dějepisného vzdělávacího obsahu. Prostřednictvím přímého pozorování výuky dějepisu na druhém stupni základních škol chce vyzdvihnout její důležitost v rámci poslání a úkolů školního dějepisu, ale také její roli při kultivaci historického vědomí. Za cíl si klade analyzovat nástroje explicitně či implicitně extrahující hodnotově postojovou složku vzdělávacího obsahu a prostřednictví kategorií historického vědomí podle H. J. Pandela definovat jejich blízkost k hodnotově postojové rovině dějepisného obsahu. Výstupem se předpokládá hodnotově postojová analýza jednotlivých kategorií historického vědomí, která bude učitelům nápomocná při získávání této afektivní složky z dějepisného vzdělávacího obsahu a tím pádem také celková kultivace historického vědomí, k němuž výuka školního dějepisu směřuje.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.