Informace o projektu
Celoživotní učení a rozvoj: klíč k úspěchu v 21.století

Kód projektu
MUNI/CORE/0574/2024
Období řešení
7/2024 - 6/2025
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta

Cílem navrhovaného projektu je nabídnout vysokoškolským studujícím rozvoj dovedností, které jsou nezbytné pro celoživotní seberozvoj a učení. V době náhlých změn a nejistoty je schopnost učení se novému klíčovým prvkem k úspěchu. Tento projekt si klade za cíl nejen vybavit účastníky praktickými dovednostmi, ale také je motivovat k aktivnímu přístupu k vlastnímu rozvoji skrze sebezkušenostní aktivity.

Cíle projektu jsou rozděleny do čtyřech oblastí:
1) Podpora sebereflexe: Studující budou rozvíjet schopnost reflektovat svůj učební proces a pracovat s chybami jakožto přirozenou součástí procesu učení.
2) Podpora růstového myšlení: Studující budou motivováni k pohledu na vzdělávání jako na proces neustálého rozvoje a zdokonalování s důrazem na růstové myšlení, které se zaměřuje na snahu, vytrvalost a učení se z neúspěchů.
3) Podpora pozitivního přístupu k učení: Studující se budou učit identifikovat své silné stránky a oblasti, na kterých je třeba ještě pracovat. Studující se budou učit přijímat a oceňovat svou aktivitu s laskavostí k sobě.
4) Podpora flexibility: Studujícím budou nabídnuty nástroje flexibilního způsobu řešení problémů

Podpora sebereflexe, růstového myšlení a flexibility může pomoci zvýšit uplatnitelnost na trhu práce (Keating & Heslin, 2015) a odvahu čelit novým náročným výzvám, stále se učit a rozvíjet (Hochanadel and Finamore, 2015; Luoma et al., 2007). Podpora pozitivního přístupu k seberozvoji napomáhá celoživotnímu procesu učení skrze budování pozitivního sebepojetí (Wersebe et al., 2018; Neff, 2011; Seligman and Csikszentmihalyi, 2000; Ryff and Singer, 2000). Při sestavování předmětu byly krom teoretických konceptů a evidence-based aktivit také brány v potaz aktuální potřeby univerzitních studujících (Smitková et al.,2023; Kotera et al., 2022; Pedler et al., 2021)

Evaluace naplnění cílů předmětu bude probíhat jednak po jeho ukončení, druhak mají autoři předmětu záměr sledovat dlouhodobé vlivy na absolventy předmětu, a to prostřednictvím dotazníku zasílaného jednou za semestr.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.