Informace o projektu
Analýza učebnic HV ve vybraných evropských zemích z hlediska aplikace folklorního repertoáru

Kód projektu
MUNI/A/1634/2024
Období řešení
1/2025 - 12/2025
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta

Specifický výzkum na Katedře hudební výchovy je již několik let zaměřen na empirická šetření v oblasti aplikace lidové hudby do výuky. Východiskem se stal současný stav v českých základních a středních školách. Lidové písně zde tvoří důležitou součást hudební pedagogiky, i když jejich využívání má v současnosti jiný charakter než dříve. Po prvních poznatcích z českých škol se KHV věnuje problematice uplatňování lidové hudby ve výuce i v širším evropském kontextu. Český výzkum byl aplikován na podmínky hudebního školství ve Velké Británii, Nizozemsku, Maďarsku a na Slovensku a v první fázi bylo uskutečněno online dotazníkové šetření se stejnými cíli jak v ČR. Získané empirické poznatky budou v následujícím období doplněny o analýzy učebnic hudební výchovy ve sledovaných zemích, a to z hlediska intenzity zastoupení folklorního repertoáru i charakteru použitých didaktických metod. Na podkladě analytických a komparačních postupů budou poznatky z obou oblastí výzkumu propojeny s cílem poukázat na současné hudebnědidaktické trendy v uplatňování folklorního dědictví ve výuce vybraných zemí.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.