Informace o projektu
Jednoduchý experiment v přírodovědném vzdělávání - analýza polostrukturovaného interview s učiteli a videostudie výuky fyziky na ZŠ

Kód projektu
MUNI/41/042/2009
Období řešení
1/2009 - 12/2009
Investor / Programový rámec / typ projektu
Masarykova univerzita
Fakulta / Pracoviště MU
Pedagogická fakulta
Klíčová slova
Experiment, fáze experimentování, klasifikace experimentů, demonstrační a žákovský experiment, jednoduchý experiment, experiment v pedagogice, videostudie, polostrukturované interview, pedagogický výzkum, didaktika fyziky, fyzika

Cílem projektu je provést analýzu polostrukturovaného interview s učiteli fyziky na základní škole a pedagogický výzkum metodou videostudie v programu Videograf. Jedná se o videostudie hodin fyziky s tématem elektrický obvod pořízených na druhém stupni ZŠ v České republice. Výzkum je zaměřen na klasifikaci experimentů - demonstrační a žákovský, a na kvalitativní a kvantitativní. Dále je cílem získaná data statisticky vyhodnotit, použít v jedné z kapitol disertační práce a prezentovat na konferenci Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 4 a mezinárodní konferenci PARSEL.

Výsledky

Výstupem projektu je provedená analýza polostrukturovaných interview s učiteli fyziky na základní škole (výsledky analýzy byly prezentovány na konferenci Moderní trendy v přípravě učitelů 4) a představení metody videostudie (tato metoda byla prezentována na mezinárodní konferenci MPTL 14 Udine Itálie). Metodou videostudie byly analyzovány hodiny fyziky podle klasifikace experimentů – demonstrační a žákovský, a na kvalitativní a kvantitativní.

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.