Informace o projektu
Výuka angličtiny napříč předměty na ZŠ, G a SOŠ kraje Vysočina
- Kód projektu
- CZ.1.07/1.3.02/02.2004
- Období řešení
- 11/2009 - 3/2012
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR
- Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (VK)
- 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
- Fakulta / Pracoviště MU
- Pedagogická fakulta
- Spolupracující organizace
-
Vysočina Education
- Odpovědná osoba Mgr. Roman Křivánek
Projekt je zaměřen na podporu rozvoje znalostí a dovedností učitelů na 10 ZŠ a SŠ v kraji Vysočina v oblasti metody CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově a jazykově integrovaného učení. CLIL je jednou z možných strategií dvojjazyčného vzdělávání. Při výuce metodou CLIL dochází k propojení jazykové výuky a nejazykového předmětu. Projekt si klade za cíl podpořit prostřednictvím vzdělávání a poradenské podpory týmy pedagogů, kteří by připravovali a pilotovali formy zavedení CLIL na svých školách. Zároveň by připravovali metodické materiály pod vedením odborníků, které budou sloužit ke vzdělávání dalších učitelů. Tyto materiály budou využity v nově vzniklém akreditovaném kurzu DVPP, který bude hlavním výstupem projektu. Dalšími výstupy projektu budou proškolení učitelé v metodice CLIL a příručka pro budoucí uživatele metody, která patří k významným kurikulárním trendům současného evropského školství. Projekt bude realizovat Vysočina Education s partnerem - PdF MU Brno.