Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht
Název česky | Videostudie jako výzkumná metoda výuky druhého cizího jazyka |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Interaktiver und kompetenzorientierter Unterricht/ Interactive and Competence-Orientated Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | foreign language learning and teaching; tertiary language methodology; video study |
Přiložené soubory | |
Popis | I v České republice se němčina stává typickým tzv. terciárním jazykem, který je ve školním prostředí vyučován jako druhý cizí zpravidla po angličtině. Tato specifická jazyková konstelace vyžaduje i specifický didakticko-metodický koncept, který představuje didaktika druhého cizího jazyka tzv. terciární didaktika. V příspěvku je představen design empirického výzkumu, který s využitím metody video studie zjišťuje, zda a do jaké míry jsou principy terciární didaktiky cizích jazyků uplatňovány v procesech učení a vyučování němčiny jako druhého jazyka v českých základních školách. |
Související projekty: |