Videostudie als Untersuchungsmethode im Tertiärsprachenunterricht

Logo poskytovatele
Název česky Videostudie jako výzkumná metoda výuky druhého cizího jazyka
Autoři

JANÍKOVÁ Věra JANÍK Miroslav

Rok publikování 2012
Druh Článek ve sborníku
Konference Interaktiver und kompetenzorientierter Unterricht/ Interactive and Competence-Orientated Education
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova foreign language learning and teaching; tertiary language methodology; video study
Přiložené soubory
Popis I v České republice se němčina stává typickým tzv. terciárním jazykem, který je ve školním prostředí vyučován jako druhý cizí zpravidla po angličtině. Tato specifická jazyková konstelace vyžaduje i specifický didakticko-metodický koncept, který představuje didaktika druhého cizího jazyka tzv. terciární didaktika. V příspěvku je představen design empirického výzkumu, který s využitím metody video studie zjišťuje, zda a do jaké míry jsou principy terciární didaktiky cizích jazyků uplatňovány v procesech učení a vyučování němčiny jako druhého jazyka v českých základních školách.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.