Aktuální otázky realizace mediální výchovy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Didaktické studie |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | media; media education; media literacy; The Framework Education Programme for Elementary Education; the Czech language and literature |
Popis | Článek se zabývá realizací mediální výchovy ve výuce učitelů druhého stupně základních škol v České republice, a to se zvláštním zaměřením na implementaci tematických okruhů tohoto průřezového tématu do výuky. Článek shrnuje dílčí výsledky dotazníkového šetření, jež mělo charakter šetření výběrového a jeho respondenty byli učitelé vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura na druhém stupni základních škol v České republice. V příspěvku jsou představena teoretická a empirická východiska, výzkumný problém včetně výzkumných otázek a hypotéz, pojednáno je o výzkumném nástroji a výzkumném souboru, sběru i analýze získaných dat. Ve výzkumu byly použity statistické metody. Výzkum přinesl poznatky o současném stavu implementace mediální výchovy do výuky českého jazyka. Výzkumné šetření ukázalo, že učitelé českého jazyka začleňují do své výuky receptivní tematické okruhy průřezového tématu Mediální výchova ve stejné míře jako tematické okruhy produktivní. |
Související projekty: |