Fremdsprachen und Mehrsprachigkeit im tschechischen Schulunterricht
Název česky | Cizí jazyky a mnohojazyčnost ve výuce na českých školách |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kapitola 1 Cizí jazyky a mnohojazyčnost ve výuce na českých školách popisuje rámcová východiska výzkumného projektu, který je detailně představen v této publikaci, z hlediska jazykové politiky a kurikulárního rámce pro plánování a realizaci jazykové výuky. Vedle stručného popisu postojů české společnosti k mnohojazyčnosti jsou zde popsány hlavní směry vymezující školní výuku cizích jazyků, které jsou obsaženy ve Školském zákoně i klíčových kurikulárních dokumentech (Rámcové vzdělávací programy a Standardy). Tyto dokumenty, a to jak pro základní školy, tak i pro gymnázia, se s různým důrazem hlásí ke Společnému evropskému referenčnímu rámci pro jazyky (SERRJ). Ačkoli výuka cizích jazyků na českých školách doposud méně uplatňuje koncepty mnohojazyčnosti, přesto plně reflektuje zásady současného činnostního a na jazykové kompetence zaměřeného přístupu k učení a vyučování cizích jazyků, který je formulován ve SERRJ. To platí i pro českou státní maturitu, která pro první a druhý cizí jazyk ukládá zkoušku na úrovni B1, jež zahrnuje i ověření schopnosti sestavit souvislý text v cizím jazyce. |
Související projekty: |