Kvalitativní charakteristiky vývoje narativní paměti
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2020 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Přiložené soubory | |
Popis | Dobře utvářená narativní paměť je podmínkou pro schopnost tvořit příběhy. Mnoho výzkumů zkoumá schopnost dětí tvořit vlastní příběhy, např. podle obrázkové knihy, nebo jinak (Chrz, 2007). Náš výzkum se naproti tomu zabývá schopností dětí reprodukovat slyšený příběh. Data byla sebrána ve třech sběrech (březen, červen, listopad). Věk našich 84 respondentů byl mezi 3 roky až 7 let, průměr 5 let. Třikrát jsme je nechali bezprostředně opakovat slyšený příběh, který byl konstruován jako pohádka. Utvořené reprezentace příběhu tvoří kontinuum: neexplicitní a neanalyzovatelná reprezentace, neexplicitní a analyzovatelná reprezentace a explicitní reprezentace. Příspěvek se zabývá vztahem mezi těmito třemi typy reprezentace a strukturou narativní paměti. |
Související projekty: |