Informace o projektu
Vývoj narativní kompetence
- Kód projektu
- MUNI/A/1160/2018
- Období řešení
- 1/2019 - 12/2019
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Jan Krása, Ph.D.
- Bc. Vendula Michalová
- Bc. Karolína Salavová
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
- Mgr. Lucie Zatloukalová
- Bc. Karolína Zugárková
Výzkum se zabývá vývojem narativní kompetence u dětí předškolního věku. Výzkum vývoje narativní kompetence u české populace má kvůli specifičnosti češtiny potenciál obohatit světovou debatu o osvojování si mateřského jazyka u dětí.
Studenti oboru Učitelství pro mateřské školy v průběhu roku 2019 provedou 3 sběry dat u dětí v MŠ. Studenti data analyzují a vyhodnotí pomocí statistických metod.
Cílem výzkumu bude zmapovat základní trendy vývoje narativní kompetence v českém jazyce.
Výstupem projektu bude publikace výsledků výzkumu v mezinárodním impaktovaném časopise (v angličtině) a prezentace předběžných výsledků na konferenci ČAPV v září roku 2019.
Publikace
Počet publikací: 5
2023
-
Narativní punk
Rok: 2023, druh: Další prezentace na konferencích
-
Preference tematických a taxonomických vztahů u předškolních dětí
Československá psychologie, rok: 2023, ročník: 67, vydání: 2, DOI
2022
-
Preference tematických a taxonomických vztahů u předškolních dětí
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
2020
-
Kvalitativní charakteristiky vývoje narativní paměti
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
2019
-
Vývoj narativní kompetence v souvislostech
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích