Amorfnost nové věcnosti ve fotografii
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Amorfnost nově věcnosti představuje jednu ze tří hlavních kapitol odborné publikace zacílené na různé aspekty realismu v meziválečném umění. V souvislosti s moderními realismy vnímáme fotografii jako médium, které zásadním způsobem proměnilo dobové výtvarné umění a vizualitu vůbec. A to přesto, že dobové použití slov „realismus“, „realistický“ bylo v kontextu meziválečné fotografie odlišné od ostatního výtvarného umění. Zastřešujícím pojmem používaným pro charakteristiku fotografie v této doby je tzv. nová fotografie, která má spolu s moderními realismy společnou orientaci na moderní život, nicméně příspěvek se věnuje zejména fenoménu nové věcnosti ve fotografii. První část textu je věnována situaci na německé scéně, druhá na domácí, přičemž jsou zkoumány jak jednotliví autoři i samostatné snímky, obecněji, přijetí, odmítnutí či modifikaci principů, které jsou s fotografií nové věcnosti / neue sachlichkeit / new objectivity spojovány. |
Související projekty: |