Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou

Logo poskytovatele
Autoři

OBROVSKÁ Jana SVOJANOVSKÝ Petr KRATOCHVÍLOVÁ Jana LOJDOVÁ Kateřina TŮMA František VLČKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V tomto příspěvku se zaměřujeme na 1) přesvědčení a praktiky studentů učitelství při práci s žákovskou diverzitou během jejich praxí na základní škole a 2) jak je toto myšlení a jednání formováno realizovaným kurikulem vybraných kurzů na univerzitě. Aplikovali jsme tzv. vícemístnou etnografii, která umožňuje studovat propojení mezi souvisejícími prostředími, v nichž se vyskytuje zkou- maný jev. Ukazujeme, že studenti oscilují mezi zohledňováním individuálních vzdělávacích potřeb „výrazných“ žáků a prací s třídou jako celkem, tedy univer- zalizací výukového procesu. Přitom nevyužívají strategie a postupy perspektivní z hlediska adresování potřeb každého žáka ve třídě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.