Education for Sustainable Development in Norway, Denmark, Slovenia, and the Czech Republic: Comparative study
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2022 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Život ve zdraví 2022 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/ |
Klíčová slova | education for sustainable development; EDS curriculum; sustainable competences; internationalization |
Popis | Článek popisuje současnou fázi (2020-21) vzdělávání pro udržitelný rozvoj na čtyřech univerzitách. Tyto univerzity vstoupily do projektového partnerství v rámci programu Erasmus+ KA2 s názvem Sustainable Competences in Higher Educations cílem vytvořit nové studijní plány v oblasti udržitelného rozvoje, které budou překlenovat rozdíly mezi studijními plány jednotlivých zemí a řešit problémy související s životním prostředím, zdravím a klimatem na místní úrovni v každé zemi a globálně napříč zeměmi prostřednictvím inovativních, digitálních, internacionalizovaných a projektově orientovaných metod. Článek porovnává hlavní zjištění týkající se ESD v jednotlivých zemích a stanovuje výchozí bod pro vytvoření nového kurikula ESD ve čtyřech zemích pro učitele vysokých škol a pracovníky v ošetřovatelství, výživě a environmentálních profesích. |
Související projekty: |