Co je klíčového na kompetencích ve školních vzdělávacích programech základních škol?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Klíčové kompetence (KK) byly do českého vdělávání zavedeny bez hlubší teoretizace, čehož důsledkem je nedostatečná empirická ověřitelnost, a tudíž i metodická podpora. Příspěvek nahlíží na to, jak se KK jako teoretický konstrukt odrážejí v designovaném kurikulu. Naším cílem je pomocí sumativní obsahové analýzy cca pěti set ŠVP základních škol zjistit, jak jsou KK ve školních kurikulech pojímány, jakými způsoby jsou v kurikulu rozpracovány a jak jsou provázány s jednotlivými částmi kurikula. Analýza ukazuje na různé přístupy při koncipování textů ŠVP. Příspěvek nabízí kategorizaci a charakteristiku těchto přístupů, které vedou k odlišným podobám explicitního uchopení KK ve školních vzdělávacích programech. |