Informace o projektu
Absolventi SO Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ jako začínající učitelé: očekávání, zkušenosti a reflexe
(PPABSO)
- Kód projektu
- MUNI/A/1537/2023
- Období řešení
- 1/2024 - 12/2024
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Mgr. Lucie Grebíková
- doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Mgr. Tomáš Horčička
- Mgr. Aneta Hřavová
- Mgr. Alžběta Jurasová
- Mgr. Anna Pospíchalová
- doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
- Mgr. Teresa Vicianová
Projekt se zaměřuje na podporu badatelských aktivit studentů doktorského studijního programu Školní pedagogika, jejichž školitelé působí na katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty. Badatelské aktivity jsou koncentrovány kolem kohorty absolventů studijních programů Učitelství pro mateřské školy, Předškolní pedagogika a Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Projekt vytvoří příležitosti pro koncipování, realizaci a reflexi dílčích výzkumných aktivit zaměřených na očekávání začínajících učitelů vztažená ke vstupu do profese, mapování zkušeností získaných v adaptačním období a reflexi strategií uvádění do profese. Zároveň projekt vytváří příležitosti ke společným publikačním aktivitám studentů doktorského studijního programu a jejich školitelů. Využity jsou kvantitativní i kvalitativní metodologické přístupy ke sběru a analýze dat.
Publikace
Počet publikací: 3
2024
-
Co je klíčového na kompetencích ve školních vzdělávacích programech základních škol?
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
Insights into the Primary School Transition : A Czech Republic Kindergarten Teachers' Perspective
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
Počátky utváření profesní filozofie začínajících studentů Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Pedagogicka orientace, rok: 2024, ročník: 34, vydání: 1-2, DOI