Počátky utváření profesní filozofie začínajících studentů Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2024 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Pedagogicka orientace |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40352 |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-68 |
Klíčová slova | professional philosophy; professional beliefs; primary school teacher; beginning teacher |
Popis | Studie nabízí vhled do vynořující se profesní filozofie začínajících studentů v programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. V rámci širšího výzkumného projektu zaměřeného na charakteristiky populace začínajících studentů tohoto studijního programu byl analyzován soubor krátkých esejí úplného vzorku studentek a studentů prvního ročníku v akademickém roce 2018/19. Eseje byly zpracovávány v návaznosti na vstupní pedagogickou praxi a odpovídají na obecné otázky Jací jsou dnešní žáci nebo Jací jsou dnešní učitelé. Kombinací postupů tematické analýzy a otevřeného kódování byly identifikovány popisné a reflektivní výroky, které jsou prezentovány prostřednictvím obecnějších tematických celků jako aktéři vzdělávání, dnešní výuka, obraz profese, profesní příprava učitelů, aktualizace profesní filozofie či inkluze. |
Související projekty: |