Počátky utváření profesní filozofie začínajících studentů Učitelství pro 1. stupeň základní školy

Autoři

NAJVAR Petr GRŮZOVÁ Lucie NAJVAROVÁ Veronika RODOVÁ Veronika SYSLOVÁ Zora VYSTRČILOVÁ Petra ČEŠKOVÁ Tereza HAVEL Jiří

Rok publikování 2024
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Pedagogicka orientace
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://journals.muni.cz/pedor/article/view/40352
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2024-1-2-68
Klíčová slova professional philosophy; professional beliefs; primary school teacher; beginning teacher
Popis Studie nabízí vhled do vynořující se profesní filozofie začínajících studentů v programu Učitelství pro 1. stupeň základní školy realizovaného na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. V rámci širšího výzkumného projektu zaměřeného na charakteristiky populace začínajících studentů tohoto studijního programu byl analyzován soubor krátkých esejí úplného vzorku studentek a studentů prvního ročníku v akademickém roce 2018/19. Eseje byly zpracovávány v návaznosti na vstupní pedagogickou praxi a odpovídají na obecné otázky Jací jsou dnešní žáci nebo Jací jsou dnešní učitelé. Kombinací postupů tematické analýzy a otevřeného kódování byly identifikovány popisné a reflektivní výroky, které jsou prezentovány prostřednictvím obecnějších tematických celků jako aktéři vzdělávání, dnešní výuka, obraz profese, profesní příprava učitelů, aktualizace profesní filozofie či inkluze.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.