Globální výchova - jedna z možností zapojení průřezových témat do výuky zeměpisu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Biologie, chemie, zeměpis : časopis pro výuku na základních a středních školách |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | world studies; global education |
Popis | Současné bouřlivé diskuse v souvislosti se zaváděním Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále RVP) se zaměřují především na problémy pojetí cílů a klíčových kompetencí, popřípadě na konkrétní obsahy jednotlivých vzdělávacích oblastí (Člověk a příroda, Člověk a společnost). Méně pozornosti však směřuje k tzv. průřezovým tématům (Multikulturní, environmentální, mediální výchova aj.), která jsou jednotlivým vzdělávacím oblastem naprosto rovnocenná a tvoří povinnou součást základního vzdělávání. |
Související projekty: |