Proces získávání výtvarných zkušeností u neslyšících výtvarných tvůrců
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | E-pedagogium |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2011/e-pedagogium_III-2011.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Art education; special pedagogy; art; hearing impairment; deaf; Deaf culture |
Popis | Příspěvek je prezentací výsledků teoretické práce zaměřené na rozšíření poznání o výtvarných činnostech osob se sluchovým postižením nejtěžšího stupně – neslyšících. Odborná výzkumná studie poskytuje hlubší náhled na výtvarné umění v kultuře neslyšících s cílem popsat a interpretovat proces získávání výtvarných zkušenosti vybraných neslyšících tvůrců. Hlubší porozumění tomuto procesu vedlo k formulaci významných principů konceptu výtvarné výchovy pro neslyšící žáky na základní škole, které může sloužit jako inspirace k motivační podpoře žáků, k uvolnění tvořivosti a k zachování schopnosti výtvarně komunikovat pro další období vývoje. Z obecného metodologického hlediska se jedná o kvalitativní studií – analýzu rozhovorů a dalších dat v designu zakotvené teorie. Závěry z výzkumu jsou uváděny v souvislostech současných teorií a rámují koncept předmětu výtvarné výchovy ve vztahu k neslyšícím žákům. |
Související projekty: |