Proces získávání výtvarných zkušeností u neslyšících výtvarných tvůrců

Autoři

NOVOTNÁ Pavla

Rok publikování 2011
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj E-pedagogium
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2011/e-pedagogium_III-2011.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Art education; special pedagogy; art; hearing impairment; deaf; Deaf culture
Popis Příspěvek je prezentací výsledků teoretické práce zaměřené na rozšíření poznání o výtvarných činnostech osob se sluchovým postižením nejtěžšího stupně – neslyšících. Odborná výzkumná studie poskytuje hlubší náhled na výtvarné umění v kultuře neslyšících s cílem popsat a interpretovat proces získávání výtvarných zkušenosti vybraných neslyšících tvůrců. Hlubší porozumění tomuto procesu vedlo k formulaci významných principů konceptu výtvarné výchovy pro neslyšící žáky na základní škole, které může sloužit jako inspirace k motivační podpoře žáků, k uvolnění tvořivosti a k zachování schopnosti výtvarně komunikovat pro další období vývoje. Z obecného metodologického hlediska se jedná o kvalitativní studií – analýzu rozhovorů a dalších dat v designu zakotvené teorie. Závěry z výzkumu jsou uváděny v souvislostech současných teorií a rámují koncept předmětu výtvarné výchovy ve vztahu k neslyšícím žákům.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.