Informace o projektu
Career adaptability of vocational upper-secondary school graduates during the school-to-work transition
- Kód projektu
- GA18-07537S
- Období řešení
- 1/2018 - 12/2020
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Grantová agentura ČR
- Standardní projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Filozofická fakulta
- Další fakulta/pracoviště MU
-
Fakulta sociálních studií
- prof. PhDr. Petr Macek, CSc.
- doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D.
- Mgr. Lucia Kvasková, Ph.D.
- Mgr. Lucie Lomičová
Jedním z významných úkolů, s nímž se musí vypořádat část absolventů odborně orientovaných středních škol, je přechod ze školy do práce. Přechod ze školy na trh práce v současné době není jednorázovou záležitostí, ale dlouhodobým procesem s nejasnými hranicemi a řadou problémových momentů. K posouzení připravenosti jedinců vypořádat se s přechodem ze školy do pracovního života, byl navržen multidimenzionální konstrukt kariérové adaptability. Grantový výzkum se proto zaměřuje na longitudinální zkoumání kariérové adaptability u absolventů odborně orientovaných středních škol v tomto tranzitním období. Ve výzkumu bude mj. zjišťováno, jak se proměňuje kariérová adaptabilita absolventů v období přechodu ze školy na trh práce, které demografické, vztahové, školní a osobnostní proměnné výši kariérové adaptability ovlivňují a zdali má výše kariérové adaptability protektivní efekt na přechod ze školy do práce. Výsledky budou publikovány v sedmi recenzovaných časopisech a v jedné kolektivní monografii.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 23
2023
-
A Longitudinal Study of Relationships Between Vocational Graduates’ Career Adaptability, Career Decision-Making Self-Efficacy, Vocational Identity Clarity, and Life Satisfaction
Journal of Career Assessment, rok: 2023, ročník: 31, vydání: 1, DOI
-
Self-esteem and career adaptability : Moderating roles of parental and peer support
Career Development Quarterly, rok: 2023, ročník: 71, vydání: 2, DOI
2022
-
A Longitudinal Study of Relationships Between Vocational Graduates’ Career Adaptability, Career Decision-Making Self-Efficacy, Vocational Identity Clarity, and Life Satisfaction
Rok: 2022, druh: Další prezentace na konferencích
-
Exploring the Roles of Career Adaptability, Self-Esteem, and Work Values in Life Satisfaction Among Emerging Adults During their Career Transition
Emerging Adulthood, rok: 2022, ročník: 10, vydání: 1, DOI
2020
-
Absolventi středního odborného vzdělávání na trhu práce – co zvyšuje jejich šanci na získání zaměstnání?
Rok: 2020, druh: Vyžádané přednášky
-
Career Adaptability and Social Support of Vocational Students Leaving Upper Secondary School
Journal of Career Assessment, rok: 2020, ročník: 28, vydání: 3, DOI
-
Kariérová adaptabilita : její podoby, proměny, souvislosti a role v životě mladých dospělých procházejících středním odborným vzděláváním
Rok: 2020, vydání: Vyd. 1., počet stran: 208 s.
-
Proměny kariérové adaptability u žáků středního odborného vzdělávání
Rok: 2020, druh: Další prezentace na konferencích
2019
-
Career adaptability of vocational education and training graduates in the period of prospective school-to-work transition
Studia paedagogica, rok: 2019, ročník: 24, vydání: 2, DOI
-
Kariérová adaptabilita a zdroje jejího rozvoje
Rok: 2019, druh: Další prezentace na konferencích