Informace o projektu
Metodologické a prezentační dovednosti kandidátů Ph.D. zaměřujících se na výzkum vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
- Kód projektu
- MUNI/B/1332/2020
- Období řešení
- 1/2021 - 12/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - studentské vědecké konference
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. Martin Vrubel, Ph.D.
- Mgr. David Ambrůz
- PhDr. Mgr. Viktor Cina
- PhDr. Mgr. et Mgr. Dana Dlouhá, Ph.D.
- Mgr. Petrana Dubeňová
- PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková
- Mgr. et Mgr. Martin Fiala, DiS.
- Mgr. Martin Fico
- doc. Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
- Mgr. Alžběta Jurasová
- PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Monika Nejezchlebová
- prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Petra Segeťová
- Mgr. Lenka Slepičková, Ph.D.
- Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
- Mgr. David Solnička
- Mgr. Vendula Sunková
- Mgr. Bc. Tullia Sychra Reucci
- Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová
- Mgr. Michal Šafařík
- Mgr. Marína Štibrányiová
- PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
- Mgr. Teresa Vicianová
- Mgr. Iva Žáková, Ph.D.
- Mgr. Bc. Pavla Žáková
Procesy směřující k inkluzivnímu vzdělávání, které probíhají na úrovni mezinárodní, národní, školní, třídní a individuální se snaží ve svých výzkumech reflektovat a interpretovat studenti DSP speciální pedagogika a čím dál častěji i studenti příbuzných DSP. Širokou škálu pohledů na tuto problematiku představí na konferenci „Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 2021“ více jak dvě desítky doktorandů DSP. Základní otázky, které si pro rok 2021 klademe: Které výzkumné strategie se v kontextu inkluzivního a speciálního vzdělávání jeví jako nejvhodnější? Které kvalitativní výzkumné strategie se využívají nejčastěji? Jakým způsobem jsou výsledky výzkumných šetření interpretovány a aplikovány ve speciálně pedagogické praxi? Stejně jako v loňském roce bude zejména pro studenty nižších ročníků představen žánr přehledových studií v rámci studijního programu DSP speciální pedagogika, který je úvodním metodologickým krokem pro rozpracování vlastních výzkumných strategií. Cílem pro rok 2021 bude zorganizovat intenzivní metodologické školení, kde budou představeny různé metodologické postupy, které je možné využít ve speciálně pedagogickém výzkumu a ve výzkumu jedinců s poruchami autistického spektra. Školení i konference proběhne v případě nepříznivé epidemiologické situace online.
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 12
2021
-
Analýza možností intervence užívání návykových látek v institucionální výchově
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
DSP Speciální pedagogika 2021
Rok: 2021, druh: Uspořádání workshopu
-
Logbook for Special Edication doctoral program
Rok: 2021, druh: Učební texty, pomůcky
-
Logbook pro doktorský studijní program Speciální pedagogika
Rok: 2021, druh: Učební texty, pomůcky
-
Metodologické soustředění pro kandidáty Ph.D. na Pedagogické fakultě MU 2021
Rok: 2021, druh: Uspořádání workshopu
-
Praktický workshop pro studenty v DSP programech na téma: Úvod do problematiky práce s hlasem, individuální konzultace s účastníky workshopu o hlasové průpravě a předcházení potížím s hlasem
Rok: 2021, druh: Uspořádání workshopu
-
Rozvoj kompetencí u rodičů a dalších osob pečujících o děti s neurovývojovým postižením pomocí e-learningu
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Vnímanie žiakov s Aspergerovým syndrómom
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích