Informace o projektu
Interpretace jako nástroj výtvarné a galerijní pedagogiky
(Interpretace)
- Kód projektu
- MUNI/A/1471/2023
- Období řešení
- 1/2024 - 12/2024
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
- Mgr. Lenka Burešová
- MgA. Ondřej Horák
- Mgr. Tomáš Horčička
- Mgr. Ester Hotová
- MgA. Hynek Chmelař
- Mgr. Petr Kamenický, Ph.D.
- MgA. Andrea Kaňkovská
- Mgr. Šimon Kříž, Ph.D.
- Mgr. Tereza Mikulová
- Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D.
- Mgr. et Mgr. Františka Orságová
- Mgr. Markéta Peringerová
- MgA. Tereza Sikorová
- Mgr. Milada Sommerová
- doc. PaedDr. Hana Stadlerová, Ph.D.
- doc. PaedDr. Hana Stehlíková Babyrádová, Ph.D.
- Mgr. Aneta Šilhánková
Výzkum sleduje dvě hlavní linie.
Jedním výzkumným okruhem je analýzu a zpracování archívu a odborného odkazu teoretických konceptů Igora Zhoře pro knihu Výtvarné Brno Igora Zhoře 1957-1997, která bude vydána do konce roku 2024. Výzkum zaměřený na mimořádně významnou osobnost české výtvarné pedagogiky probíhá již třetím rokem, tematika dvou dílčích kapitol bude přepracována do podoby dvou článků pro zahraniční časopisy.
Druhou linií je zaměření na interpretační rámce výtvarné pedagogiky pro knihy Antropologie výtvarné tvorby dětí a dospívajících - "očima imaginace", která bude vydána v r. 2025, a pro elektronickou publikaci Umění se setkávat (vydání 2024). Součástí projektu jsou i konferenční prezentace a výstavy.
Publikace
Počet publikací: 9
2024
-
A VIEW OF THE CZECH AND SLOVAK ART SCENE. Installations, material, multimedia and participatory projects. Through the eyes of Andrea Kaňkovská
Rok: 2024, druh: Vyžádané přednášky
-
Barvolamy/Barvosklady
Rok: 2024, druh: Uspořádání workshopu
-
COMEBACK
Rok: 2024, druh: Uspořádání výstavy
-
Eleousa
Rok: 2024, druh: Uspořádání workshopu
-
Galerista Josef Chloupek - vernisáže pařížského typu
Prostor Zlín, rok: 2024, ročník: XXXI, vydání: 2/2024
-
Je vám dobře mezi obrazy?
Prostor Zlín, rok: 2024, ročník: XXXI, vydání: 1/2024
-
Pedagogické experimenty s metodami Bauhausu a akčního umění v komunistickém Československu, Škola výtvarného myšlení
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích
-
PREKONCEPTY V NÁMĚTECH VÝTVARNÝCH ČINNOSTÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
CREA-AE 2024 Creative reflexive emotional alternative art education Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne – umelecké vzdelávanie Zborník z elektronickej vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou, rok: 2024
-
Škola výtvarného myšlení
Rok: 2024, druh: Další prezentace na konferencích