Číselné trojúhelníky: pohled budoucích učitelů na netradiční úlohy

Title in English Number triangles: a view of prospective teachers for non-traditional tasks
Authors

NOVÁKOVÁ Eva BLAŽKOVÁ Růžena

Year of publication 2020
Type Article in Periodical
Magazine / Source Elementary Mathematics Education Journal
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
web http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol2No2/Vol2No2_Novakova-Blazkova.pdf
Description Příspěvek je zaměřený na prezentaci zkušeností, získaných při reflektivní výuce v seminářích z didaktiky matematiky na Pedagogické fakultě MU v Brně. Předmětem našeho zájmu bylo posouzení přístupu budoucích učitelů pro 1. stupeň základní školy k řešení netradičních úloh – číselných trojúhelníků. Ukázalo se, že strategie řešení, použité studenty, byly značně rozdílné: od postupů na úrovni žáků (pokus a omyl) až k pokusům o řešení, využívající sofistikovanější postupy a znalosti osvojené v předchozím matematickém vzdělávání. Společnou reflexi studentských přístupů k řešení a kvalifikovaného posouzení žákovských řešení dokumentovaných videozáznamem považujeme za vhodný podnět k postupnému vytváření jedné stránky profesní identity učitele.

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.