Jaká geografická témata jsou z pohledu žáků atraktivní?
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2022 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
Citation | |
Description | Geografická témata jsou jedním z faktorů, který ovlivňuje, jak je geografie vnímána žáky. Právě vhodný výběr témat může být klíčem k tomu, aby byla geografie atraktivním předmětem a zvyšovala svoji image ve společnosti. V rámci příspěvku budou prezentovány výsledky přehledové studie, která se zaměřila na výzkumy v zahraničních publikacích (v angličtině) mezi lety 2000 až 2020, v nichž figurovali žáci ve věku 11 19 let. Žáci zmiňovali celé spektrum geografických témat, převažovala však obliba fyzickogeografických témat. Nejvíce v žácích rezonovaly témata různých přírodních nebezpečí a katastrof, které ovlivňují život na Zemi, tak i jejich vlastní. Rádi se rovněž učí o politicky orientovaných tématech ze sociální geografie nebo o významných místech světa. Témata, která se žákům zdála nezajímavá, se ve vybraných studiích často lišila, byla velmi specifická a dána společenským zázemím a kulturou. Studie přinesla širokou škálu témat, ale rovněž i ukázala mezeru ve výzkumu, na kterou je možné dále navázat kvalitativním výzkumem. |
Related projects: |