Není čeština jako čeština. Příprava budoucích učitelů na výuku češtiny jako druhého/cizího jazyka na Pedagogické fakultě MU

Authors

KROČA David SVOBODOVÁ Hana

Year of publication 2023
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Nejen vzhledem k současné geopolitické situaci vzrůstá potřeba připravovat budoucí pedagogy na situace, kdy budou pracovat s jazykově heterogenní třídou. Zejména učitelé češtiny by měli umět reagovat na tuto situaci a poradit si ve třídě, v níž vedle sebe zasednou děti s neznalostí češtiny a děti, pro něž je čeština jazykem mateřským. Náš příspěvek proto nastiňuje přípravu budoucích učitelů češtiny jako mateřského jazyka a češtiny jako druhého/cizího jazyka na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Cílem zdejší katedry českého jazyka a literatury je inovovat přípravu budoucích vyučujících a rozvíjet jejich kompetence pro práci s jazykově (i kulturně) heterogenními skupinami, a to jak po stránce pedagogické a didaktické, tak také organizační, sociální a interkulturní. Vzhledem k uvedeným strategickým cílům vznikají nové formy přípravy budoucích pedagogů.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.