Profesní rozvoj učitelů geografie: přehledová studie

Authors

KOSTOVÁ Gabriela

Year of publication 2024
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Profesní rozvoj učitelů je důležitou součástí každé učitelské kariéry a dle současné české legislativy je pro pedagogické pracovníky i povinností. Schleicher (2020) akcentuje důležitost celoživotního profesního rozvoje učitelů, protože vzhledem k rychlým změnám ve společnosti není možné jejich počáteční vzdělávání považovat za vrchol. Hattie (2012) ve své metaanalýze uvádí poměrně vysoký vliv profesního rozvoje učitelů na studijní úspěšnost žáků. O potřebě výzkumu dalšího vzdělávání učitelů geografie hovoří například Schell, Roth, Mohan (2013). Ačkoli jsou některá kritéria kvality výzkumy definovaná (např. Höhnle, Fögele, Mehren, Schubert 2016), není známo, zda kurzy DVPP tak, jak jsou v ČR nastaveny a jak jsou učitelům nabízeny, kritéria kvality splňují. Cílem příspěvku je prezentovat výsledky přehledové studie zaměřené na profesní rozvoj učitelů geografie, která představí dosavadní stav poznání v této oblasti. Tato přehledová studie bude součástí disertační práce autorky, jež se bude zabývat právě profesním rozvojem učitelů geografie, jeho kritérii kvality a následnou aplikací v kurzech DVPP. Výzkumné studie jsou dohledávány v databázích SCOPUS a WoS na základě klíčových slov v angličtině in-service teacher, professional development, teacher professional learning, geography teacher. U studií jsou analyzovány především jejich cíle, použité metody a dosažené výsledky. Výsledky a závěry přehledové studie budou prezentovány na konferenci.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.