Zkušenosti s integrací přírodovědných poznatků na PED MUNI
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2024 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Integrace poznatků přírodovědných oborů má na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity dlouholetou tradici. V minulosti byla na toto téma na fakultě úspěšně řešena řada projektů. V rámci projektu OPVK Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy vznikl soubor šesti metodických publikací pro realizaci integrované tematické výuky na základních školách (Integrovaná přírodověda). Na tento projekt navázal projekt FRMU, který řešil integraci přírodovědných poznatků na příkladu tématu Pohyb. Koncept integrovaného tematické výuky byl začleněn i do pregraduální přípravy budoucích učitelů, jejíž součástí byl předmět Didaktika přírodních věd. Integrace poznatků pokračovala dále v rámci projektu TAČR zaměřeného na implementaci 3D tisku do výuky na základních a středních školách. S touto myšlenkou bylo počítáno při navrhování mezioborových výukových lekcí. V současné době je myšlenka integrované výuky rozvíjena v rámci projektu NPO zaměřeného na klimatické vzdělávání. |
Related projects: |