Čtenářské dílny jako cesta k udržitelnému čtenářství: Jak podporovat čtenářské návyky v digitální době

Authors

FOJTÍKOVÁ Petra

Year of publication 2025
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description V současné digitální éře se stále častěji setkáváme s obavami o úbytek dětských čtenářů a o proměnu čtenářských návyků. Čtenářské dílny, jako specifický systém práce v hodinách literární výchovy na základních školách, mohou být jedním z nástrojů, jak podpořit dlouhodobě udržitelné čtenářství, rozvoj čtenářské gramotnosti a kritického myšlení. Příspěvek představí výsledky výzkumu zaměřeného na využívání čtenářských dílen na 2. stupni ZŠ a jejich vliv na čtenářské postoje žáků. Budeme se zabývat otázkou, do jaké míry mohou tyto dílny přispět k vytváření stabilního čtenářského návyku a jaké strategie pomáhají učitelům překonávat výzvy spojené s proměnami čtenářské kultury v digitální době.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.