GIS jako nástroj pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2009 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Dovednost (angl. skill) můžeme charakterizovat jako jako „komplexnější způsobilost subjektu k řešení úkolových a problémových situací, která se projevuje pozorovatelnou činností “. Dovednost je do určité míry podmíněna vrozenými předpoklady, ale hlavně je osvojována učením a výcvikem. Osvojování dovedností je také základní součástí vzdělávání. Vyjadřují to, co by měl vzdělávaný subjekt umět. Cíle geografického vzdělávání na základní škole jsou zakotveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a v Mezinárodní chartě geografického vzdělávání. Jejich zvládnutí vyžaduje, aby žáci měli dostatečně osvojené kartografické dovednosti. Jedním z nástrojů, vhodným pro osvojení a rozvíjení kartografických dovedností jsou právě geografické informační systémy. Poster představuje pracovní listy pro práci žáků základních škol v zeměpisném kroužku „ GIS ve škole“. V rámci kroužku žáci 6. a 7. tříd pracují s připravenými materiály, seznamují se s programem ArcExplorer Java Edition for Education a rozvíjí své kartografické dovednosti.Vznik posteru byl podpořen výzkumným projektem MUNI /41/098/2009, Zhodnocení rozvoje vybraných kartografických dovedností s využitím geoinformačních technologií ve výuce zeměpisu na základní škole, financovaného v r. 2009 Pedagogickou fakultou MU. |
Related projects: |