Project information
Alternativní formy pedagogické praxe v Terénním středisku výchovy pro TUR PdF MU v Brně
- Project Identification
- ROZV/68/2003
- Project Period
- 1/2003 - 12/2003
- Investor / Pogramme / Project type
-
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
- Transformation and Development Programmes
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
- Libor Babušík
- Renata Čtvrtníčková
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
- PaedDr. Otto Kryzan
- Margita Nečasová
- Mgr. Lenka Ogorevc Hradilová
- Ing. Antonín Stružka
- Pavel Tesař
- Milada Ulbrichová
- Other MU Faculty/Unit
-
Faculty of Science
- RNDr. Barbora Javůrková, Ph.D.
- Other MU Faculty/Unit
-
Faculty of Sports Studies
- Mgr. Pavel Navrátil
- Cooperating Organization
-
Charles University
- Responsible person RNDr. Jan Stoklasa
- Responsible person RNDr. Vlasta Hrdličková
- Responsible person Ing. Dana Křivánková
- Responsible person Prof. Taťana Verčkovniková
- Responsible person Mgr. Miluše Kucková
- Responsible person Mgr. Marie Vaňková
Č. projektu z r. 2001: P/13/2001
Č. projektu z r. 2002: 42/2002
Cílem projektu je umožnit, aby středisko sloužilo současně jako pracovna, laboratoř, knihovna, studovna i relaxační centrum, kde se v interiéru i v terénu, v přírodě prezentované biotopovou zahradou, setkávají žáci, studenti prezenčního i kombinovného studia, pedagogové, s didaktiky i odborníky specialisty dalších profesí; realizaci komplexního systémového přístupu ve výukovém cyklu učitelských dovedností a návyků pro práci učitele s žáky v terénu - od přípravy, přes realizaci až k diagnostice; zavedení aktivačních metod do výuky, samostudia a pedagogické praxe; propojení odborných přírodovědných předmětů s didaktikou a pedagogickou praxí; využít zkušených cvičných učitelů, kteří se studenty přivedou děti a v prostoru pracoviště společně se studenty realizují výuku v terénu dle osnov. Cílem je harmonicky rozvinutý tvořivý učitel, schopný od nejútlejšího věku dítěte až do smrti rozvíjet tvořivost aktivní činností v přírodě tak, aby přírodu nepoškozoval a mohl ji využívat ke svému zdraví.