Project information
Studium vybraných téměř kontaktních zákrytových dvojhvězd (NCBS)

Information

This project doesn't include Faculty of Education. It includes Faculty of Science. Official project website can be found on muni.cz.
Project Identification
LH12175
Project Period
1/2012 - 12/2013
Investor / Pogramme / Project type
Ministry of Education, Youth and Sports of the CR
MU Faculty or unit
Faculty of Science

Předkládaný projekt je přímým pokračování předchozích společných česko-čínských dvoustranných projektů z let 2008-11. V těchto letech jsme navštívili Astronomický ústav Čínské akademie věd v Kunmingu a seznámili se stylem práce a výsledky badatelského úsilí tamních specialistů na výzkum zákrytových dvojhvězd, zejména pak prof. Qiana, dr. Zhu a dr. Dai. Společně jsme sepsali také sepsali několik odborných prací o fyzice zákrytových podvojných systémů a několik dalších prací připravujeme. Během několika posledních let spolupráce jsme se dohodli na dělbě práce, která by umožnila rychlejší postup při procesu přípravy a prezentace odborných prací z oboru. České straně pak připadne zpracování získaných dat, práce s již dříve publikovanými archivními daty a vytvoření základních pracovních modelů, včetně stanovení okamžiků minim jasnosti a efemerid. Ti by na naše výsledky a dílčí závěry navázují astrofyzikální analýzou a srovnáním s podobnými systémy, společně se pak v diskusi věnujme zhodnocení významu práce a sporným či otevřeným otázkám, které dotyčný výzkum přinesl. Autorský kolektiv bude obsahovat kromě kmenové čtveřice hlavních aktérů spolupráce i další spolupracovníky, pozorovatele a zejména studenty, kteří se budou podílet na řešení dílčích úkolů.
V budoucnu se chceme zaměřit především na výzkum těsných podvojných soustav, jejichž složky spolu nejrůznějším způsobem interagují, na soustavy s výměnou hmoty a zvýšenou aktivitou jednotlivých složek.
Kromě této výzkumné práce se chceme věnovat vzájemnému vzdělávání v oboru stelární astronomie a astrofyziky.

Publications

Total number of publications: 15


Previous 1 2 Next

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.