Project information
Zapojení studentů doktorského studia do tvůrčí činnosti v pedagogickém výzkumu (ProRIV IV)

Project Identification
MUNI/A/1311/2014
Project Period
1/2015 - 12/2015
Investor / Pogramme / Project type
Masaryk University
MU Faculty or unit
Faculty of Education

Výzkum fakulty je zaměřen zejména na problematiku vzdělávání. Pedagogická fakulta dlouhodobě klade velký důraz na posilování a zvyšování kvality vědecké, výzkumné umělecké a další tvůrčí činnosti. Kromě rozvíjení strategií vedoucích ke zvyšování produkce vykazatelné v rámci RIV je velmi významná také informovanost akademických pracovníků včetně studentů doktorského studia. Za tímto účelem jsou na fakultě vydávány každý rok pokyny děkana pro oblast vykazování a evidenci tvůrčí činnosti. Již několik let se pedagogická fakulta věnuje intenzivnímu proškolování zaměstnanců a doktorských studentů na vykazování tvůrčí činnosti v databázi RIV. Předkládaný projekt je zaměřen na cílovou skupinu studentů, zejména studentů v doktorských studijních programech. Studenti budou systematicky seznamováni s problematikou tvorby takových výsledků tvůrčí činnosti, které odpovídají definicím výsledků přenášených do databáze RIV, dále s pravidly vkládání záznamů o výsledcích do databáze IS MU a s významem této činnosti pro financování univerzity, potažmo fakulty. Dále budou studenti seznamováni s nejnovějšími trendy výzkumu, proškolováni v efektivním využíváním elektronických informačních zdrojů a účelnému používání citací dle aktuální normy ČSN ISO 690, která vstoupila v platnost 1. dubna 2011. Masarykova univerzita má nyní zakoupený tzv. Generátoru citací a nově i zkušební verzi systému Citace PRO a Citace v katalogu. Z tohoto důvodu je nutné studenty proškolit ve využívání těchto systémů.
V rámci projektu budou prováděna hodnocení za účelem uplatňování systému stimulace k tvorbě výzkumné činnosti relevantní z hlediska vykazování v databázi RIV.

Publications

Total number of publications: 4


You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

By clicking “Accept Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. Cookie Settings

Necessary Only Accept Cookies