Project information
On the Road to Inclusion of Ukrainian Refugees in the Environment of Czech Lower-Secondary Schools (RIUR)

Project Identification
GM25-16030M
Project Period
1/2025 - 12/2029
Investor / Pogramme / Project type
Czech Science Foundation
MU Faculty or unit
Faculty of Education

Od vypuknutí rusko-ukrajinské války v roce 2022 došlo k výraznému nárůstu počtu ukrajinských žáků na českých školách, přičemž jejich podíl dosáhl 3,7 % všech žáků. Ukrajinští žáci představují nejpočetnější skupinu cizinců ve školách. Výzkum je zaměřen na zkoumání inkluzivních tendencí českých škol vůči ukrajinským žákům uprchlíkům prostřednictvím analýzy současných snah a potřeb všech klíčových aktérů ve vzdělávacím procesu (žáků, učitelů, rodičů a dalších aktérů škol). Hlavním cílem výzkumu je poskytnout poznatky, které mohou přispět k vylepšení vzdělávacích podmínek pro ukrajinské žáky uprchlíky ve školách a podpořit rozvoj inkluzivního vzdělávacího prostředí na českých základních školách. Metodologie projektu zahrnuje provedení více případové studie rozšířené o dotazníkové šetření s náhodným souborem v Jihomoravském kraji. Výzkum bude realizován pomocí následujících metod: focus groups, dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory, pozorování a kvaziexperiment ve školách. Hlavním výstupem projektu bude pět odborných článků (2 Jimp, 3 Jsc).

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.

By clicking “Accept Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. Cookie Settings

Necessary Only Accept Cookies