Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením
Title in English | Case study of successful life skills mastery in children with developmental disabilities. |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2024 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Prezentace představuje dvě kazuistiky úspěšného využití programu EFL (Essentials for learning) u dětí s poruchou autistického spektra (PAS). První kazuistika se zaměřuje na devítiletého chlapce, který po třech letech intervence dosáhl výrazného pokroku v oblastech čekání a společné chůze, přičemž dokázal prodloužit dobu chůze bez problémového chování z 40 sekund na 30-40 minut a čekat v různých situacích až 5 minut. Druhá kazuistika se věnuje sedmiletému chlapci s PAS a epilepsií, jenž při intenzivnější terapii (30 hodin týdně) zvládl během několika měsíců čekat v jiné místnosti po dobu 20 minut a stejně dlouho na oblíbenou aktivitu. Autorka identifikuje hlavní faktory, které mohou negativně ovlivnit pokrok klientů, včetně nedostatečného počtu terapeutických hodin, nesprávné implementace programu a řídké supervize. |
Related projects: |