Kazuistika úspěšného zvládnutí dovedností pro život u dětí s vývojovým postižením

Title in English Case study of successful life skills mastery in children with developmental disabilities.
Authors

MUDROCH LUKÁŠOVÁ Lucie

Year of publication 2024
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Prezentace představuje dvě kazuistiky úspěšného využití programu EFL (Essentials for learning) u dětí s poruchou autistického spektra (PAS). První kazuistika se zaměřuje na devítiletého chlapce, který po třech letech intervence dosáhl výrazného pokroku v oblastech čekání a společné chůze, přičemž dokázal prodloužit dobu chůze bez problémového chování z 40 sekund na 30-40 minut a čekat v různých situacích až 5 minut. Druhá kazuistika se věnuje sedmiletému chlapci s PAS a epilepsií, jenž při intenzivnější terapii (30 hodin týdně) zvládl během několika měsíců čekat v jiné místnosti po dobu 20 minut a stejně dlouho na oblíbenou aktivitu. Autorka identifikuje hlavní faktory, které mohou negativně ovlivnit pokrok klientů, včetně nedostatečného počtu terapeutických hodin, nesprávné implementace programu a řídké supervize.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.