Pre-Communication Skills Program: Enhancing Foundational Communication Skills in Young Children with Autism
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2024 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Výzkumná studie se zaměřuje na pilotní ověření Programu předkomunikačních dovedností u tříletého chlapce s mírným vývojovým opožděním a známkami poruchy autistického spektra. Program byl strukturován do tří modulů zaměřených na úpravu prostředí, tvarování orientace a aproximačního chování a rozvoj vokalizace, imitace a očního kontaktu. Intervence probíhala po dobu dvou měsíců s frekvencí 8 hodin týdně pod vedením certifikovaného behaviorálního analytika. Výsledky ukázaly významné zlepšení ve všech sledovaných oblastech, především v orientaci dítěte (zlepšení o 91,67 procentních bodů) a spontánní artikulované vokalizaci (zlepšení o 91,67 procentních bodů). Studie potvrzuje důležitost rozvoje základních komunikačních dovedností před přechodem ke komplexnějším formám komunikace, jako je mandování. |
Related projects: |