Pre-Communication Skills Program: Enhancing Foundational Communication Skills in Young Children with Autism

Authors

MUDROCH LUKÁŠOVÁ Lucie VOZÁKOVÁ Lucie

Year of publication 2024
Type Appeared in Conference without Proceedings
MU Faculty or unit

Faculty of Education

Citation
Description Výzkumná studie se zaměřuje na pilotní ověření Programu předkomunikačních dovedností u tříletého chlapce s mírným vývojovým opožděním a známkami poruchy autistického spektra. Program byl strukturován do tří modulů zaměřených na úpravu prostředí, tvarování orientace a aproximačního chování a rozvoj vokalizace, imitace a očního kontaktu. Intervence probíhala po dobu dvou měsíců s frekvencí 8 hodin týdně pod vedením certifikovaného behaviorálního analytika. Výsledky ukázaly významné zlepšení ve všech sledovaných oblastech, především v orientaci dítěte (zlepšení o 91,67 procentních bodů) a spontánní artikulované vokalizaci (zlepšení o 91,67 procentních bodů). Studie potvrzuje důležitost rozvoje základních komunikačních dovedností před přechodem ke komplexnějším formám komunikace, jako je mandování.
Related projects:

You are running an old browser version. We recommend updating your browser to its latest version.