Co nového přinesl do škol Rámcový vzdělávací program - Dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech
Title in English | New changes brought about by framework educational programe. Drama education in school curricula. |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2012 |
Type | Article in Proceedings |
Conference | Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů - XI. ročník mezinárodní studentské vědecké konference a metodologický seminář |
MU Faculty or unit | |
Citation | DOLEŽAL, Tomáš. Co nového přinesl do škol Rámcový vzdělávací program - Dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech (New changes brought about by framework educational programe. Drama education in school curricula.). In Poláchová Vašťátková, J., Bačíková, A. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů - XI. ročník mezinárodní studentské vědecké konference a metodologický seminář. 1st ed. Olomouc: Societas Scientiarum Olomucensis II, 2012, p. 47-60. ISBN 978-80-87533-03-1. |
web | http://www.pedagogikadsp.cz/ |
Field | Pedagogy and education |
Keywords | framework educational programme; survey; attitudes and beliefs; school curriculum; drama; complementary educational field |
Description | Contribution in the introduction process results of the survey conducted with 120 teachers of primary schools in the South Region in November 2007. This survey reflects current attitudes and opinions on the changes associated with the introduction of Framework Educational Programme into practice teaching at elementary schools. In the main part of the contribution is presented an investigation, in which it was in September 2010 analyzed 70 school curricula of all primary schools operating in the city of Brno. The aim was to determine in what form, if at all, there is the new complementary educational field – drama. |
Related projects: |