Project information
Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky
(SKOLA 2013)
- Project Identification
- MUNI/A/0706/2012
- Project Period
- 1/2013 - 12/2013
- Investor / Pogramme / Project type
-
Masaryk University
- Grant Agency of Masaryk University
- Category A
- MU Faculty or unit
-
Faculty of Education
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. Alena Bendová, Ph.D.
- Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
- Mgr. Karolína Dundálková, Ph.D.
- PhDr. Kateřina Gažová
- Mgr. Kateřina Gorčíková, Ph.D.
- Ing. Marie Horáčková, Ph.D.
- Mgr. Markéta Hrozová, Ph.D.
- PhDr. Mgr. Jana Chlápková
- prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
- Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
- Mgr. Pavla Klusáčková, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
- Mgr. Hana Lavičková, Ph.D.
- Mgr. Veronika Lokajíčková, Ph.D.
- Mgr. Michal Lupač, Ph.D.
- Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
- doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.
- Mgr. Lenka Pavlíčková, Ph.D.
- Mgr. Kateřina Ševčíková
- Mgr. Markéta Švrčková Nedevová
- Mgr. Václav Vacek
- Mgr. Antonín Václavík, Ph.D.
- Mgr. Jitka Vaculíková, Ph.D.
- doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
- Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D.
- Mgr. Pavel Zlatníček, Ph.D.
Cíl projektu spočívá v rozpracování teoretických rámců a výzkumných nástrojů umožňujících empirické podchycení proměnných vztahujících se k podmínkám, aktérům, kurikulu, procesům a výsledkům školního vzdělávání. Ke zpracování tématu se přistupuje z perspektivy obecné pedagogiky a oborových didaktik. Vychází se přitom z aktuálně zpracovávaných disertačních prací studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, který je realizován na Pedagogické fakultě MU. Řešení projektu je relevantní nejen v rovině základního (metodologického) výzkumu, ale také s ohledem na probíhající školskou reformu, která vstupuje do fáze, v níž by významnou roli měly sehrávat standardy kvality vzdělávání. Výsledky projektu mohou být potenciálně využitelné pro rozpracování systému monitoringu a evaluace školského systému v České republice.
Publications
Total number of publications: 26
2014
-
Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
Year: 2014, number of pages: 263 s.
2013
-
Analýza výukové situace z hlediska potenciálu rozvíjení kompetence k řešení problémů
Year: 2013, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Analýza výukové situace z hlediska potenciálu rozvíjet kompetenci k učení ve výuce zeměpisu s použitím metodiky AAA
Year: 2013, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Dovednosti v matematice u žáků s dyskalkulií: ověření výzkumného nástroje a výsledky výzkumu
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, edition: Vyd. 1., year: 2013, number of pages: 21 s.
-
Foreign language learning strategies use and support in upper secondary level schools in the Czech Republic – further results
Year: 2013, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Charakteristika oblíbeného učitele a třídy s dobrým sociálním klimatem:návrh kategoriálního systému
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, edition: Vyd. 1., year: 2013, number of pages: 18 s.
-
Individuální čtenářství žáka a faktory, které je ovlivňují: od vymezení pojmů k výzkumnému nástroji
Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, edition: Vyd. 1, year: 2013, number of pages: 14 s.
-
K výuce dějepisu na školách odpovídajících dnešním základním školám v Československu v letech 1948-1989
Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, year: 2013, volume: 27/2013, edition: 2
-
Kategoriální systém jako nástroj pro komparativní výzkum kurikulárních dokumentů
Year: 2013, type: Appeared in Conference without Proceedings
-
Kvalita čítanek pro primární školu: finalizace výzkumného nástroje
Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům, edition: Vyd. 1., year: 2013, number of pages: 18 s.